Alla inlägg under april 2008

Av Michaela - 29 april 2008 19:03

.. så där länge sen jag bloggade sist igen.. Aja.

Det ända roliga är väl att vi var på läger i helgen med konfirmanderna.

De var grymt jobbiga och jag höll på att explodera av ilska när de tog sönder ett bort på vandringshemmet där vi bodde.  Grr. Jag fick avreagera mig när vi senare hade spökrunda för dem. Ha ha. De tuffa är inte så tuffa när det gäller. Jag stod bakom en rishög och hoppade fram med en kamera när de skulle gå förbi. Några roilga bilder blev det. XD


Annars hade vi jättetrevligt. Mobbade Elin lite bara. Jag ber om ursäkt om vi var altför jobbiga.  Liseberg blev oxå lyckat även att det regnade när vi kom dit. Det var typ ingen kö till någon karusel så det var bara att åka =D  Självklart åkte vi alla vattenkaruseler. Jag menar vi var ju inte redan blöta eller så. 

Vi spelade en del på lotter  oxå. Alla vann något utan stackars Elin, det var nog inte hennes dag.

Stoffe vann en 2 kg toblerone (det gjorde att jag bröt mitt godislöfte), jag vann en liten tiger, julia en paradisask, johanna ett rör med 5 center och Simon en påse med daim.  Lyckat! 


Imorn ska jag till Elin och sen till parken och kolla på elden och titta när Madde och Johanna dansar line-dance. 

Min älskling ska och jaga bäver under valborg så jag får väl klara mig utan honom =( 

Ska till Sthlm på tors. Fira lill-kusinen som fyller 2 år.  Kommer hem på fredag. Bloggar ev. då. Ha det gott!




Tal

Av Michaela - 21 april 2008 21:40

Vi ska hålla tal inför klassen imorgon =( Jag är redan nervös. Det är bland det värsta jag vet.  Jag har övat hela kvällen och det känns jättebra men imorn kommer jag ha noll koll och allt kommer gå åt skogen. Men nu ska jag inte vara så negativ jag kommer nog fixa det här!! Go me! Det är ju bara klassen igentligen. Det finns säkert fler som är lika nervösa som jag.


Dagen har för övrigt varit bra. Höll på att bli galen på en klasskompis bara. Hon är en sådan bitch!!  

Jag hatar elefanter från och med idag. Vi ska massproducera ett konstverk och min grupp ska göra en rosa elefant. Gissa vilka som fick stå och trycka den där elefanten. Jag och Elin. 8 st!! Grr. Vi borde få äran för hela jobbet! 


Nu ska jag dra mig från datorn och sova.  Go'natt! 

Av Michaela - 19 april 2008 15:38

Idag har umgåts med mamma nästan hela dagen. Sov hos henne igår. Idag har vi varit i Tranås och handlat. Jag hittade en stoor T-shirt i XXL som jag ska ha till dansuppvisningen.

Det var skönt att ha mamma för mig själv. Jag har inte det så ofta annars. 


Igår var jag hos Madde och kollade på film. Martin och Martin var oxå med. Vi kollade på Beck. Vi låg alla fyra i Maddes säng och trängdes. Hade varit roligare om Stoffe vart med.

Martin och Martin har sjuk pervers humor så jag flydde vid halv 10 på kvällen. Sen somnade jag i mammas soffa vid 11.


Nu ska jag flirta med min syster och städa rummet. Måste plugga matte oxå =(



Av Michaela - 15 april 2008 21:11

Idag har det inte hänt nåt speciellt. Fick tillbaka våra NO-prov. VG. Jag som kämpade som f*n för att få MVG. Jag tror jag har alldeles för höga krav på mig själv. Min kropp säger ifrån men jag orkar inte lyssna. Det är bara 2 månader kvar sen lov!!


 Blev på skithumör när jag kom hem från skolan. Mamma var här hemma. Hon hör liksom inte hit mer så det blir bara bråk. Pappa var superirriterad och Wilma tjöt. Jag flydde till Karro <3  

Blir ingen Takida-konsert, mamma har inga pengar =( Hon och pappa skulle gå på kinarestaurang på fredag ist. Så jag ska eller skulle i alla fall vara barnvakt. Det verkar som om det inte blir nåt. De kanske blev osams förut. Dem tjafsade om crossen innan jag stack. Det är ett känsligt område. Pappa skulle vilja vara mer på crossbanan och mamma tycker han är där för mkt, typ.  


Jag skulle behöva äta något men det ekar i vårat kylskåp för tillfället. Men jag är verkligen hungrig. Svårt att sova då.


Har för övrigt nationellt prov i engelska imorn. Önska mig lycka till, Kram 

Av Michaela - 13 april 2008 14:54

Jag har verkligen inte gjort nåt vettigt under helgen, så skönt. Inget att plugga på, ingen konfirmation eller nåt! 

Igår åkte jag till Karro oh sov där. Gud så kul vi haft. Det är underbart med så bra vänner. Även att vi inte träffats på evigheter är vi lika tighta som om vi varit varje dag. Det var väldigt mycket som hänt sen sist så vi hade massor att prata om. 

I dag  kom hennes sysslingar och skulle rida. Jag var inte sugen på att umgås med småbarn så jag höll mig borta från dem så gott jag kunde. Hjälpte till att fixa stiglädren och kasta upp dem. 


Jag är så jävla förkyld!!! Fan vad jag hatar att va det!  När jag blir så här förkyld rinner det i både näsa och ögon. Jag har säkert feber med men vågar inte kolla. Jag vill inte vara hemma från dansen i kväll. pappa tycker inte jag ska åka som det är. Jag har lovat honom att jag inte ska dansa utan bara kolla när de andra gör det så jag inte missar alllt för mycket. Jag har faktiskt betalat 790 spänn för det här. Då kan man inte stanna hemma för lite förkylning!  Så vill jag träffa Stoffe oxå. Saknade honom igår! 


Nu ska jag dra mig ut till stallet och mocka innan jag tar moppen till mamma. Känner inte för det!  


 Ha det så bra! 

Av Michaela - 8 april 2008 15:42

Idag har vi alltså varit lediga och jag har bara slöat. Gick upp vid 8, vad var det jag skrev..? he he. 

Men jag har faktiskt pluggat en hel del NO och gjort klart mitt förbaskade korsstygn! Skittråkigt! Jag har verkligen inte den sortens tolamod så jag kan sitta och bara sy. Lyckades få en knut på tråden och höll på att slänga allt åt skogen. Men nu e det klart =) 


Ska väl inte göra så mkt mer idag. Plugga lite till..  Kanske ut o gå en sväng, hmm värt o tänka på iaf

Ha det gott 


Av Michaela - 7 april 2008 21:16

..det var verkligen länge sen jag skrev i bloggen. Har inte suttit vid datorn på hela förra veckan. Har haft lite annat för mig. Dans, konfirmation och lite annat.


 Har inte hänt nåt kul annars.  Kär och lycklig, allt är som det ska.

Sen har man ju sina dagar då man är mindre glad, som idag till exempel.  Har varit en aning irriterad på lite smågrejer.. Jag menar, det är inte mysigt att få någon annans spott i nacken. Eller höra när någon skryter om att hon gjort gud vet vad med gud vet vem.  Det är inte heller kul att få reda på att sina dansskor är på fel ställe. Att ha skilda föräldrar kan verkligen ha sina nackdelar. Gisses vilken underbar dag det har varit.

Fick iaf träffa Karro en stund =D 


Imorn har vi studiedag så jag tänker sova länge, till 8 eller nåt. Lovade precis att skjutsa bror till Boxholm vid 11.  Kanske kan åka till Stoffe eller nåt efter det.

Nu ska jag snart gå och sova. Kram 

Ovido - Quiz & Flashcards