Alla inlägg under februari 2008

Av Michaela - 19 februari 2008 17:41


Du har en plats i mitt hjärta, den delen kan Du aldrig ta ifrån mig, inte ens om någon annan skulle få Dig.

Nej, Dig kommer jag aldrig att glömma.

I mitt hjärta ska jag Dig gömma.

I ett hörn kommer Du alltid att finnas.

För Du är en människa värd att minnas.

Tro det eller ej, men jag har och kommer alltid att älska Dig!




Det är inte riktigt min stil att skriva ner dikter. Men den här visade Johanna mig och jag kunde bara inte låta bli att spara den.

Av Michaela - 19 februari 2008 14:14

I dag ska jag me Elin till Tranås och kolla klänning till maskeraden =)

 Hoppas vi hittar ngt bra. 


 För övrigt har jag varit på jättedåligt humör idag..  Har ingen aning om varför men.. Ska bli skönt att åka till Ekelund på tors.

Av Michaela - 18 februari 2008 19:16

Idag har Andrea varit här =) Vi har ridit och gått en promenad. När jag är med Andrea känner jag mig för en gångs skull ganska vuxen och mogen XD Det är inte ofta annars..

 Ska äta nu och sen sova.. ne vars, kommer antagligen däcka i soffan som vanligt.

Av Michaela - 18 februari 2008 08:02

 I natt drömde jag världens underbaraste dröm!! 

Jag o Stoffe var vid en sjö och det var underbart väder. Det fanns blommor överallt och fåglarna sjöng. 

Mina syskon var där ett tag och vi tog massor med kort med min mobil för att vi skulle kunna visa alla där hemma vilket underbart väder vi hade.  Det var jätteverkligt! Jag kunde se allt i minsta detalj.

Jag kunde riktigt känna hur solen brände på mina armar.  


 Bakom oss fanns en gräsmatta och ett hus. Kan inte riktigt säga vems hus det var men jag tror det skiftade mellan mitt och stoffes. Jag vet att det växte solrosor i rabatten utanför. 


 Sen på kvällen satt jag o Stoffe vid sjön och fiskade. Ni skulle sett utsikten över sjön!!  Hela himlen och sjön skiftade i rosa och lila. Det var precis lagom varmt och en ljumen vind lekte omkring oss. Jag kunde riktigt känna doften av sommar. Åh vad jag längtar!!! 


 Jag brukar kunna drömma sanndrömmar och jag hoppas verkligen den här slår in. I så fall blir det en kanonsommar. =D 

Av Michaela - 16 februari 2008 15:54

Idag har jag vartit ensam hemma nästan hela dagen. Fick ett av mina sällsynta städryck. Har nu städat hela undervåningen, med träningsvärk. Mina armar är döda efter gårdagens "lätta" fyspass.  Vi håller på med våra egna gympalektioner, så igår höll Jesper sin lektion. Han är för övrigt ett träningsfreak XD.


 Har annars inte gjort nåt intressant. Pratade lite men Andrea som jag inte gjort på evigherter :) Hoppas hon kan komma på måndag och rida på lilla Trisse. 


 Nu ska jag försöka ta tag med städningen i mitt eget rum och samtidigt lyssna på klassisk musik. (till musikprovet) 

  Ha det bra!


Av Michaela - 15 februari 2008 22:01

Nu är det lov!! Tjoho :)  Vi har haft 2 prov och en inlämningsuppgift den här vecken.. suck. Allt innan lovet, som vanligt. Satt till 1 i onsdags och skrev bilduppsats.  Har inte tagit igen den sömnen än, tänkte göra det i helgen XD.


 Imorgon har jag verkligen inget att göra, det borde kännas skönt men jag har panik! Kan inte förstå hur jag ska orka gå här hemma en hel dag. Kanske åker till mamma en sväng. Bläch gillar inte hennes lägenhet. Trivs där som en katt i ett badkar XD. Jag har bott i skogen hela mitt liv och har alltid haft skogen bara några meter bort, så det är ju inte lustigt att jag inte trivs i en fyra 10 meter från skolan.  


Dagen har väl annars varit bra. Franskaprovet gick faktiskt riktigt bra! Cissi  ( min fra/sve lärare) hade tagit med gåtor i slutet: il parle sans langue et entend sans oreilles,Han pratar utan tunga och lyssnar utan öron!!??? Eh? Nån som vet?

Stoffe har varit deprimerad nästan hela dagen.  :/ hoppas det inte har hänt något! Hatar när vännerna inte verkar må bra.

 Ikväll var vi på gårn en sväng. (jag, Elin, Madde, Martin x 2 och Jens) Vi sjöng Kareoke, dansade dansmatta m.m Jättekul!


 Nu ska göra iordning mig och sedan sova. Ska försöka sova längre än 8 imorn XD. Go'natt 

Av Michaela - 15 februari 2008 21:45

Jahopp då har man en blogg som all andra XD. Jag är sämst på att skriva dagbok så vi får väl se hur det här kommer gå.. =)



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards